Skip to main content

Hjælp

Ofte stillede spørgsmål

Nedenunder finder du de oftest stillede spørgsmål fra vores kunder.

Hvis du har brug for hjælp anbefaler vi at du tjekker de forskellige spørgsmål og svar nedenunder. Kontakt os gerne, hvis du efterfølgende stadig har brug for hjælp.

Generelt

Hvor kan jeg finde min nærmeste Vexel butik?

Du kan finde din nærmeste butik her på siden, hvis du klikker på find butik i menuen, som findes på toppen af siden.

Hvilke betalingsformer accepterer I?

Vi accepterer følgende betalingsformer i vores afdelinger: VISA, MasterCard og Dankort og kontant.

Legitimation og personoplysninger

Hvorfor bliver jeg bedt om at fremvise identifikation?

Hvidvaskloven kræver at du som kunde, skal legitimere dig selv ved transaktioner fra 500€/3.700KR eller tilsvarende. Derfra har vi så valgt at alle kunder skal legitimere dig selv ved transaktioner fra 1 KR. Du bliver derfor bedt om at fremvise ID, fordi loven kræver at vi kender vores kunder, og fordi det er vores pligt at hjælpe myndighederne med at bekæmpe kriminelle ved at sikre at vores butikker ikke bliver udnyttet til ulovlige aktiviteter.

Hvad gør I med mine oplysninger?

Vi indsamler udelukkende dine personlige oplysninger og dokumenter grundet vores lovmæssige forpligtelser. Vi anvender og behandler derfor kun dine oplysninger og dokumenter til ikke-kommercielle formål.

Hvilke former for legitimation er gyldige?

Vi accepterer følgende former for legitimation i vores afdelinger: nordisk kørekort, pas, opholdstilladelse og europæisk identitetskort.

Kan jeg foretage en transaktion, hvis jeg ikke vil vise identifikation?

Hvis du bliver bedt om at fremvise ID og nægter dette, vil du desværre ikke kunne foretage en transaktion i nogle af vores butikker.

Valutaveksling

Tager i gebyr ved veksling?

Vi gør opmærksom på at der kan forekomme gebyr alt efter størrelse af beløb og sedlernes tilstand.

Hvor meget kan jeg maksimalt veksle for?

Du kan i princippet veksle for så stort et beløb som du har behov for, dog skal du forvente at vi kan kræve flere oplysninger og dokumenter fra dig ved større vekslinger. Desuden anbefaler vi at du bestiller valuta på forhånd ved større vekslinger, så du er sikker på at vi har beløbbet til liggende ved dit besøg.

Skal jeg bestille valuta for at veksle hos jer?

Det er ikke et krav at du bestiller valuta for at kunne veksle hos os. Dog anbefaler vi at du ved større vekslinger eller ved valuta som ikke er bredt anvendt, bestiller valuta på forhånd, så du er sikker på at vi har beløbbet til liggende ved dit besøg.

Hvordan bestiller jeg valuta?

Du kan nemt, hurtigt og gratis bestille din valuta her på siden, hvis du klikker på bestil valuta i menuen, som findes på toppen af siden.

Har jeg mulighed for at afbestille en valutabestilling?

Ja du kan sagtens afbestille en valutabestilling. Dette gøres ved at kontakte os telefonisk eller via vores kontaktformular. Du finder vores kontaktoplysninger og kontaktformular længere nede på denne side.

Hvorfor er jeres kurser højere eller dyrere end den vist på hjemmesiden?

Vores valutakurser på hjemmesiden er vejledende, da der kan forekomme kursafvigelser hos enkelte af vores butikker. Dette er for forblive konkurrencedygtige i de enkelt lokalområder.

Hvorfor har jeres butikker forskellige kurser?

Der kan forekomme kursafvigelser hos enkelte af vores butikker. Dette er for forblive konkurrencedygtige i de enkelt lokalområder.

Hvor gammel skal man være for at veksle?

Hos os skal du som minimum være 16 år for at veksle penge.

Hvs jeg skal bruge svenske kroner, er det bedst hvis jeg veksler hos jer i Danmark eller Sverige?

Vi har som regel i vores butikker i Danmark nogle gode kurser for svenske kroner, i det vi har et stærkt samarbejde med vores afdelinger i Sverige, dog kan det være svært at sige hvad der er bedst, da kursforskellen er minimal og kan variere.

Kontakt os

Har du brug for hjælp? Tøv ikke med at kontakte os. Vores passionerede supportteam er klar til at hjælpe, når DU har tid. Hos Vexel sætter vi en ære i at levere den perfekte kundeservice, og efterlade vores kunder med et smil.

Chat

Send os en chatbesked her på siden. Vi er online mellem hverdagene mellem 9-17, men vi forsøger altid at vende tilbage på din hendevelse hurtigst muligt.

Opkald

Giv os et kald på +45 7060 4188 i hverdagene mellem 9-17. Udenfor tidsrummet kan du forsøge, at nå os ved at sende en chatbesked eller mail.

Mail

Send os en mail med din henvendelse på [email protected], og vi vender tilbage med svar snarest muligt.